Jumaat, 10 Februari 2012

LaGi SeKaLi HaTi AkU kEcEwA


 http://www.emocutez.com
Hai semua

 "ALLAH tak akan menguji hambaNya melebihi kemampuan hambaNya itu"

"setiap yang terjadi ada hikmahNya, ALLAH tak jadikan sesuatu dengan sia-sia"

itu yang aku pegang sebagai azimat penguat semangat setiap kali aku kecundang. tak kesah la sama ada aku kecundang lam pelajaran, kehidupan, perhubungan mahupun persahabatan. aku kuatkan semangat dan kembali bangkit meneruskan kehidupan.

ALHAMDULILLAH, walau sebanyak manapun kejatuhan yang aku alami, aku berjaya bangkit. semuanya untuk mereka dan kerana mereka. mereka, keluarga dan kawan-kawan yang sentiasa ada disekeliling aku. .................

Tp ntah nape hari nie mmg aku sdih sgt... sdih dgn bf aku... dak2 bilik aku .... nak ikot kan ati aku nak jew aku berhenti dri ilp nie,,,, tp dgn adenyer kawan2 aku EMA n DILA aku jd kuat smler.... sjujurnyer hari nie aku mnangis tahan sebak kt dada nie... Kadang2 aku tpikir knp aku d uji sampai mcm ni skali.... bdk2 blik aku senior sumer pndang serong kat ak....memang dowg ader tgur aku..tp aku taw dowg ader citer blakg sal aku...

Aku taw aku pnah uat salah..tp sampai bler dowg sumer nk hukum ak mcm nie... sumer owg pnah uat salah dalam idop dy kn...tp nape aq uat salah xder saper leh tmer aq... aku malu sgt dgn idop aq nie... ape yg leh aku uat utk puaskan ati dowg sumer....

Jauh dari family sememangnyer payah kan... dan aku rasa tnpa mak n adik bradik aku mmg aku dh jatuh lamer dh... rindu dekat mak sgt2 n arwah abah... ( nape ttber airmata aku mgalir niey )..... ptg td aku dah call mak tp akk ct yg angkat...dy ckap mak xde mak g rewang kt umah kenduri.... xdpt lh ckp dgn mak rini....

Ptg td mse rest aku smpat tdo jap..relax kan badan...tp ntah naper dalam mmpi 2 aku mmpi arwah abah... dalam mmpi 2 aku nampak arwah abah terbaring kt katil hospital... dgn berwayar2 kt sluruh badan nyer... tp tnpa aku smpat tau aper sbb nyer kak nurul kjut aku g kelas... tp sempat lh mase aku tarik towel nak mandi aku nangis...maser tgh mandi pn aku nangis... ABAH AMIE RINDU ABAH...AMIE MINTAK MAAF SEBAB AMIE TAK DAPAT JADI ANAK YANG TERBAIK UNTUK ABAH.....

ntah macam maner aku nak lalui hari2 aku seterusnya di ilp nie... aku x kuat dh nak bhadapan dengan masalah... dah tlampau berat aku rasa... aku x tertanggung langsung sbnar nyer.....

''YA ALLAH KAU KUAT KAN LAH SEMANGAT HAMBAMU INI YA ALLAH.... KAU BERIKAN LAH KEKUATAN SUPAYA DAPAT LALUI HARI2 MENDATANG DENGAN TENANG''



                                                                 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan